Deelnemers gezocht voor het project ‘Wil je met me lopen?’

Voor ons Verhalenproject ‘Wil je met me lopen?’ in de gemeente Midden-Drenthe, zijn we op zoek naar ouderen die willen vertellen over verkering van vroeger.
Het project is al op meerdere plekken in Nederland uitgevoerd. In het project vertellen ouderen van 70 jaar en ouder, met verschillende achtergronden, Nederlands, migratie, LHBTQ plus, stedelijk, platteland, over hun verkeringstijd. Persoonlijke verhalen van ‘gewone mensen’ over een universeel thema, de liefde, in een specifieke periode.

Op dit moment hebben we al een paar echtparen en vrouwen die zich hebben aangemeld. We zijn nog op zoek naar meer mannen. En omdat we de verhalen zo divers mogelijk willen houden zijn we ook op zoek naar mensen die niet in Nederland zijn geboren en wellicht een verhaal over een verkering van twee mannen of vrouwen.

U wordt geïnterviewd over uw verkeringstijd. Het maakt niet uit of de verkering standhield. Aansluitend wordt u gefotografeerd. Van het verzamelde materiaal wordt een reizende tentoonstelling gemaakt en misschien komt er ook een boekje.

Meedoen? Dat kan per mail of per telefoon: 0644666006.

Contact met Stichting Verhaallijn

De gemeente Midden-Drenthe levert een financiële bijdrage aan dit project en in het kader van de week van de Ontmoeting werken we samen met Stichting Welzijnswerk Midden-Drenthe.

Over

Picture of Marga de Waard

Marga de Waard

Ik hou van verhalen. Vooral van persoonlijke verhalen over de ongewone levens van ‘gewone’ mensen. Op luchtige toon schrijf ik over universele onderwerpen als liefde, vergankelijkheid en het menselijk tekort. Vaak herkenbare situaties of ervaringen uit het dagelijks leven.
In mijn projecten vraag ik mensen naar een periode of ervaring uit hun leven. De verhalen leg ik vast, online, op papier of in een tentoonstelling.
Door mijn jarenlange ervaring in de sociaal culturele sector heb ik veel mensen ontmoet met zeer verschillende achtergronden. Ik werkte onder andere in asielzoekerscentra, in de jeugdhulpverlening en bij de Reclassering. Die ervaring neem ik mee in mijn werk.
De verhalen liggen gewoon op straat.

margadewaard.nl