(PR)OUD | in Vlaardingen & Schiedam

proud

Op 16 september 2022 opent in het gemeentehuis van Vlaardingen de expositie (PR)OUD. Namens de stichting Verhaallijn hebben Anneke Bloema (fotograaf) en Marga de Waard (schrijver) voor dit fotoproject samengewerkt. Het resultaat is een expositie waarin woord en beeld samenkomen. Annekes krachtige, eerlijke foto’s van de geportretteerde mensen zijn vergezeld van een pakkend citaat dat is opgetekend tijdens de gesprekken die Marga met de deelnemers voerde.
In dit project delen  de deelnemers delen ook foto van zichzelf in hun jongere jaren. Deze foto’s zijn samen met de citaten en de foto’s van Anneke samengevoegd tot één geheel.
De portretten hebben het formaat A0.

De verhalen over homoseksualiteit en genderidentiteit, beleefd door mensen die jong waren in en rond de jaren 70, geven een bijzonder tijdsbeeld. De gekozen  citaten tonen echter ook het universele van de liefde en het leven uit. Van iemand houden, ergens bij willen horen, jezelf willen zijn, dat is van alle tijden en van iedereen.

Na Vlaardingen zal de expositie nog verschillende andere locaties aandoen. Zoals Senior Roze Café, verpleegtehuis Soenda en ook het Vlaardings Museum heeft belangstelling.

Laat een reactie achter

Picture of Anneke Bloema en Marga de Waard

Anneke Bloema en Marga de Waard

We hebben elkaar ontmoet tijdens een expositie. We vonden elkaar leuk, elkaars werk leuk en we bleken een gemeenschappelijke interesse te hebben: het vastleggen van persoonlijke verhalen van 'gewone' mensen in woord en beeld.
Het idee om als schrijver en fotograaf samen te gaan werken was snel geboren.

Scroll naar boven